torsdag 21 mars 2013

Kort-O-Mania omgång 6

Denna vecka var uppgiften i Kort-O-Mania hos norska scrapping.no helt enkelt att följa skissen ovan och skapa ett kort utifrån den. Jag var lite rädd att inte få mitt bidrag godkänt, så jag var ganska noga med att utgå tydligt från skissen.

Och såhär blev mitt kort, gjort av spillpappersbitar i milda färger.

Häromåret gjorde jag ett kort med denna text inför ett lönesamtal jag skulle ha. Inte förrän efteråt kom jag på att jag nog hade gjort ett "peppningskort" till mig själv. Nu är det snart dags för ett sådant samtal igen och jag gjorde mig ett nytt kort med samma tema! *S*

Motivet heter Hejdå och kommer från Phunnyface.

 Insidan pryds av fina stämplar från ROX Stamps.

Och baksidan i helt vanlig stil. Jag tycker att det blir så fint när man maskar in en bit av framsidans motiv och färglägger det också. 

Resultatet den här veckan blev att mitt kort hamnade på en tredje plats i finalen och jag glädjer mej fortsatt!

7 kommentarer:

  1. Åh så snyggt kort! Gillar verkligen allt från din färgläggning till kompositionen! Underbart! kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag bara älskar dina kreationer! Helt underbart kort!

    SvaraRadera
  3. Et herlig "peppningskort" til deg og andre! Du var en av mine favoritter. :-)

    SvaraRadera
  4. Grattis till en 3:e plats med detta snygga kort!!
    Färggrant och lekfullt är kortet tycker jag och så smart att peppa sig själv så här inför lönesamtal =) Kanske skulle göra så jag med.......för inte brukar det hjälpa hur mkt man gjort under året när detta samtal kommer..........men det kanske beror på att man jobbar inom landstinget,haha!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Kjempeflott kort, det var så fine farger på dette.:-)
    Gratulerer med tredje plassen, du er råflink!

    SvaraRadera
  6. Stort Grattis till dig den tredjeplatsen är du verkligen värd. Det här kortet gillade jag det var så himla snyggt i färgskalan Och stämlen på framsidan gillade jag massor.
    Här i Vinslöv snöar det för fullt i kväll och våren känns helt avlägsen.
    Ha det så gott
    Kram Mona

    SvaraRadera
  7. Grattis till 3:dj plats ännu ett härligt kort och snygg färgkombi.
    Kram Ulla

    SvaraRadera