torsdag 28 mars 2013

Boxkort till en solbadare

Ett boxkort i "Färjestadsgrönt", vitt och lite lila, ja, ett sånt har jag gjort på beställning. Mottagaren gillar att ligga på stranden och sola...

... så motivet Solbadaren från Phunnyface var självskrivet på locket. Sen försökte jag göra en "strand" med hjälp av lite vågmönstrat och sandfärgat papper. Grattisstämpeln är från ROX Stamps.

På insidan av locket har jag använt en annan ROX-stämpel, som jag gillar.


När man öppnar och viker ut kortet blir det stort, 30x30 cm, och här har jag försökt ge en bild av mottagaren med hjälp av de foton och den information jag fått av beställaren. Det handlar om intresse för matematiska uträkningar, dansbandsmusik och resor. Att killen kommer från Värmland och gillar Färjestad står väl också rätt klart? *S*

I mitten finns en lucka..


... och när man öppnar den ser man vilka kortet är ifrån.

 Biljetter från ROX.

Och på boxens undersida sitter min vanliga "signatur".

4 kommentarer:

  1. Så flott denne var! Det solbader stemplet var kjempestilig! :)
    Fortsatt god påske til deg. :)

    SvaraRadera
  2. Men du, denna stämpeln med den late som ligger och gottar sig i solen är ju för fräck =) det ser uuuuuunderbart ut och jag längtar så tills det går att ligga så ute i solen!!!
    Älskar dina boxkort och detta är inget undantag, som alltid så många snygga detaljer och superfina textstämplar! Du lockar mig varje gång med den där "hurra"-stämpeln från Rox....skall sätta mig någon dag och kika runt bland affärena och kanske att den får beställas =)
    Ha en fin skärtorsdagskväll
    kram!!

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg box och en riktigt läcker stämpel på locket!
    Snyggt att den står upp också, det blir en 3D-effekt.
    Önskar dig en trevlig påsk!

    SvaraRadera
  4. Läckra färger och tuff solbadare tycker du har fått till stranden riktigt bra och så trevligt att öppna upp den och se alla trevliga inslag som finns i den.
    Kram Ulla

    SvaraRadera