söndag 8 april 2012

Påskris

Barnbarnen fick varsitt påskris i olika färger. Jag tycker det är roligare att ge en påskpresent än ett godisfyllt påskägg, för jag är helt övertygad om att de proppar i sej godis så det står ut genom öronen och de är närmast kräkfärdiga ändå... utan att jag bidrar till det.

Så... en peng (som kan bli till något helt annat än något att stoppa i munnen) och EN enda liten godisgrej plus några vattenballonger att ha kul med... får bli det jag dekorerar riset med utöver fjädrar då, förstås.

En äggformad tag med ett kycklingmotiv från Phunnyface och så namnet på mottagaren. Notera att jag matchat textfärg och den lilla fjädern bakom motivet med färgen på fjädrarna och ballongerna i riset. Fint, eller hur?!

Detta är också ett bidrag till 100% NORR's äggstra påskutmaning, där uppgiften är att skapa något som har med ägg att göra. Och som sagt var, mina tags är ju äggformade. Och kycklingen sitter i ett äggskal. Äggigt så det räcker, tror jag! *S* Nu hoppas jag bara på tur i lottdragningen!!!

Edit, söndag kväll: Nej, nån tur hade jag inte. Vinsten gick till nån annan lycklig, men vad gör det?! *S*

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att vi stoppar i oss mycket godis ändå utan att ge bort det. Tyckte din påskpresent var bättre :) Kul att du vill delta i vår utmaning.

    SvaraRadera
  2. Kanonbra påskpresent lite roligt att det är ett fint ris med skoj i.
    Godis får väl alla massor av ändå.

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Det var en mycket klok mormor/farmor? (eller både och kanske =) de har!! Jag tror oxå att de får godis så det räcker och blir över så det här var en väldigt bra påskpresent!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men vilken finfin idé! Vart sjutton får du allt ifrån? Du är så duktig.
    Kram

    SvaraRadera