torsdag 9 februari 2012

Ett grattiskort

Ett grattiskort till en blivande tonåring. Killkort är inte alltid det enklaste men här valde jag att använda namnet som dekoration och tycker att det blev rätt bra, faktiskt! De utstansade bokstäverna i namnet är av QK Typist, ett typsnitt som jag tycker påminner en del om det på stämpeln.

Den läckra stämpeln kommer från ROX Stamps, liksom det olivgröna bandet och halvpärlorna. Resten av bandstumparna är ur mina egna gömmor.

På insidan finns en pappersremsa, där man kan sätta fast lite pengar, vilket troligtvis uppskattas mer än själva kortet *S*



Även den runda grattisstämpeln här är från ROX.



Baksidan med min personliga stämpel och samma text som på framsidan. Den passar ju jättebra där och skulle kunna användas på alla mina kort, för visst är ett handgjort kort alltid roligare att få än ett mail?!

3 kommentarer:

  1. håller med dig.. det blev snyggt med hans namn sådär. Gillar hela kortet, kul med vimplarna,färgerna och pengarna instoppade så.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. verkligen fint..ovisst är det roligare än ett mail.

    SvaraRadera