onsdag 18 mars 2015

Bokvikning

Till en före detta kollega som fyller jämna år har jag gjort denna bokvikning istället för ett vanligt grattiskort. Jag hittade en bok om hunduppfödning med mera i mina gömmor och utgick ifrån den, då mottagaren inom kort kommer att få sin första valpkull.

När boken hade överlämnats fick jag veta att just precis denna bok läser mottagaren tillsammans med sin make i denna stund, som förberedelse inför det som komma skall. Vilket kul sammanträffande!

Det är den här sköna lilla valpen som nu vuxit upp och ska bli mamma. På fotot har jag fäst en egengjord dekoration som ser ut som de prisrosetter man får på hundutställning.

Namnet är utstansat med QK Spicy Chicken och ringen över Å har jag monterat på en liten bit OH-plast, så att den "svävar" lite ovanför.

Fina texter är aldrig fel. Inte blommor heller och här har de fått sällskap av notpapper i små rullar (mottagaren är en sångfågel!) samt ett par små hundben på bladen längst ner.

Boken från sidan. Här ser man också tydligt hur jag använt OH-plast att fästa siffrorna och noterna på, så att även de "svävar" litegrann ovanför bokens sidor.

Baksidan.

Grattis har jag stansat ut med en die från ROX (textstämpeln är också därifrån) och monterat lite upp på blommorna. Jag gillar när inte allt är så "platt".

Tror att min halvsekelgamla fd kollega uppskattade den här!

4 kommentarer:

  1. Det är såå snyggt gjort.
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
  2. Fantastisk personlig og flott prosjekt, og med så fine tekster... Helt supert ;-)

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Wow! Wow! såååååå fantastiskt läckert bokkort:)) Du gör sååå läckra personliga kort jämt:)) Mottagaren blev garanterat glad:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera