onsdag 7 januari 2015

Till en nybliven läkare

Ett kort till en tjej som tagit läkarexamen. Beställaren ville ha ett kort i blått och silver, så jag har gjort mitt bästa. Önskemål fanns också om ett stetoskop i silver på framsidan. Jag skrev ut ett från nätet direkt på mönsterpappret, fyllde i med embossingpenna, strödde på silverpulver och embossade. Det blev såhär. Jag är inte jättenöjd, men det får duga ändå.

Silvrigt så det förslår nere i hörnet.

 Lite piller att dela ut måste väl en läkare ha?! *S*

Insidan blev fin, tycker jag själv. Stämpelmotivet är från Phunnyface. Och årtalet ska vara 2014, jag har dubbelkollat det, för säkerhets skull.

Vikningen är inte så svår, men blir ganska så effektfull.

Motivet är färglagt med tombowspennor och det är lite färg på kläderna också, men kamerablixten bleker ur dem helt och hållet.

 På baksidan min personliga stämpel från ROX och en del av motivet igen.

5 kommentarer:

  1. wow, for et stilig kort.. Mange herlige detaljer.. :)

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Super duper läckert kort, me like:)) Motivet var ju perfekt! Och de små piller burkarna, super läckert:))
    Mycket snyggt med de papprena ihop med silvret och den vikningen är verkligen snygg:))

    Må så gott och var rädda om varann
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också den vikningen på kort och det vart verkligen fint med allt glitter.
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
  4. Snygg vikning, insida och pillerburkarna är verkligen pricken över i!

    SvaraRadera