söndag 7 december 2014

Lunch på Big Boy - en PL-sida till Alice

 Ja, som jag skrev igår... nu är det slut på semesterbilder, så nu blir det bilder från Sverige. Sommar och sol är det dock ändå. Här äter vi lunch på en hamburgerrestaurang vid namn Big Boy.

Just den här typen av fick är lite kul att jobba med ibland, tycker jag. Varje ruta är så pass stor att man kan få plats med både ganska stora foton och en del dekorationer, om man vill.


Även om jag just den här gången nöjd mej med att använda ganska stora bokstäver i kartong som nästan den enda dekorationen.

 Kortet i mitten är ett färdigt PL-kort. Det passade ju inte precis i just den här fickan men monterat såhär på ett ljusgrönt prickigt papper blev det ju fint med plats till lite annat runtomkring!

Jag har lite dille på att samla på mej "riktiga" saker och sen gärna använda dem på mina LO-er och PL-sidor. Här är helt enkelt en bit av lådan som hamburgaren serverades i. Tycker mönstret med de glada barnen är så kul!

2 kommentarer:

  1. Hej Cornelia!
    Superläcker PL sida, me like. Härliga foton, papper och urläckra bokstäver:)) Läckert när du sparat en bit av mat kartongen:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Dekoration & minne i ett. Det gillar jag!

    SvaraRadera