lördag 20 juli 2013

Grattis Johan!

Idag fyller Johan 9 år! GRATTIS!

Förra året såg det ut såhär på hans födelsedag. Kakor i massor, paket och perfekta simglasögon i present... och en massa annat också, förstås.

Som vanligt får han även en bunt LO-er av mej, att fylla på sitt album med. Detta är en av dem och den trogne läsaren av min blogg fick se en tjuvtitt redan förra helgen.

Texten på bandet är en stämpel från ROX Stamps och jag har helt enkelt färgat in den med en svart tombowspenna, andats lite på den för att fukta lite och sen stämplat direkt på bandet. Enkelt, men effektfullt.

Presenthögen är ett stämpelmotiv från Phunnyface, även det färglagt med tombowspennor (på akvarellpapper).

Detaljen med "overlayen" på fotot har jag fixat själv. Det är en bit av en förpackning med bullformar, som jag stansat ut en oval ur och använt på detta sätt. Recycling är bra och det här blev lite kul, tycker jag själv.

Här är skissen, som jag utgått ifrån och som jag följt väldigt väl. Den kommer från Veckans skiss, som är ett bra ställe för den som söker just skissinspiration.

3 kommentarer:

  1. vilken dunder snygg Layout!

    SvaraRadera
  2. En härlig Lo så kul när man får med så många foton, och det ser ut som ni hade ett riktigt sommar- kaffekalas. Förhoppningsvis har ni haft lika fint väder idag
    Ha det så gott
    Kram Mona

    SvaraRadera
  3. Vilken jättebra present. Tänk vad de kommer att uppskatta detta som vuxna:

    SvaraRadera