fredag 17 maj 2013

Vinflaska med kort

När jag skulle köpa den här vinflaskan på Systembolaget, så tog jag helt enkelt och skrev ut en bild på den och tog med mig dit. Personalen log lite åt min "inköpslista" men tyckte att den var bra. De kunde snabbt och lätt hjälpa mig.

Och jag gillar den här sorten, eftersom det står "No 1" på den och det passar så bra när man ska ge bort den i present till någon som är just det, nummer ett!

Flaskan fick ett fint fodral och så gjorde jag ett matchande kort till. Lite bråttom blev det, så det är väl inte det mest avancerade jag gjort i mina dagar. De vackra pappren fick ha huvudrollen.

Här är biljetter från ROX Stamps och visst passar "No 1" alldeles extra speciellt bra på just den här vinflaskan?! Den lilla charmen i form av en fågelbur kommer också från ROX.

Den ljuvliga blomsterrankan har jag fått i en blogcandy, som jag vann hos norska Renate. Du hittar en länk till henne här till höger. Titta gärna in, för hon gör så mycket fint!

Ett enkelt sätt att använda sin personliga stämpel på är att passa in den på ett mönstrat papper så här. Vips! Klart!

Kortet som hör till är i samma färger, ungefär, men gjort med andra papper.


"ROX-iga" detaljer i form av en charm, ett par småflaskor fyllda med strössel i olika former och försedda med handskrivna etiketter. Även grattisstämpeln kommer från ROX.

 Insidan har ett band som håller fast ett kuvert med presentkort och så en hälsning från givarna, förstås.

 Kortets baksida.

8 kommentarer:

  1. Vad fint!! Så roligt med ett fodral till vinflaskan.. Smart val av vin.. Passar ju utmärkt med nr.1 för att mottagaren ska känna sig utvald! Jättefina dekorationer och fint matchat med kortet..!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så fint og gjennomført!

    SvaraRadera
  3. Ett riktigt Cornelia-alster här...........sååååå snyggt!!!!
    Vilka snygga papper du använt, mycket fin färgkombination på det och både flaskan och kortet är jättefina!! Måste varit kul att altra in flaskan, har aldrig gjort det men ser helt klart kul ut =)
    Du är så duktig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh... vad fint... alldeles underbart trots att jag inte "nyttjar". Fast det kunde ju lika gärna vara en Loka eller hur??:D
    Det har hänt mycket här medan jag varit golvad av pollen... allt jättefint som vanligt!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Otroligt vackert!! Vilken fin gåva.

    SvaraRadera
  7. Wow aå fin flaska och så otroligt snyggt dekorerat. Gillar fågelholken och kortet i förra inlägget och härliga färger.
    Kram Ulla

    SvaraRadera