tisdag 7 maj 2013

Kort och resväska


Beställning på ett kort till en dam som fyller 60... jag fick en bunt med foton, önskemål om rosa eller orange och sen i stort sett fria händer. Orange gick bort direkt, jag har inte mycket papper i den färgen, så rosa fick det bli. Men hur i hela friden skulle jag lösa det med alla fotona?! De var framkallade och klara, vilket alltså innebar att jag inte kunde fixa och trixa med dem själv och bestämma storlek och så.
Nåja. Efter lite funderande blev det ett album, förpackat i en resväska. Detta eftersom damen ifråga ska åka till Thailand med sina barn och barnbarn (de som beställde kortet, alltså), så resväskan kändes som en kul grej. Och så ett kort till det, då, så givarna har nånstans att skriva sina namn.

Det blev ett tri shutter card med motiv från Phunnyface på framsidan och flera texter från ROX på insidan. Även biljetten på framsidan är från ROX, specialgjord för detta tillfälle.

Framsidan.

Biljetten är en kul detalj, tycker jag. Och resväskorna gillar jag skarpt.

Kortet utvikt.

Fina stämplar från ROX.

Kortets baksida.


Resväskan har jag gjort själv. Vikt och klistrat två "lådor", satt ihop dem och sedan klätt ut- och insidorna med olika papper. Rysligt pillrijoxigt, men väldigt kul.

När man öppnar resväskan ser den ut såhär. Vanligtvis dekorerar jag med lite blommor och sånt invändigt också, men här skulle det ju få plats ett helt fotoalbum.

 När man tar ur albumet dyker den lilla texten från ROX upp. Den lyder "Ta dej tid att göra ingenting". Kan väl passa om man ska resa på semester?

 Här är albumet.

Det är ganska tjockt.

 Enkelt konstruerat, som ett dragspel bara. Till höger finns även på en av sidorna en lucka som man kan fälla upp och därunder döljer sig ett foto. Det finns även några sidor, som inte syns här, med stämplade och tänkvärda texter.

Men albumet är personligt och jag vill inte visa mer än så här.

Nu hoppas jag att mottagaren blev nöjd och kommer att få en riktigt härlig Thailandsresa!

15 kommentarer:

  1. Det var fint!! Supert med kofferten og mange flotte detaljer!!!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vilket kort, vilken väska och vilket album, så himla snyggt!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. WOOOW!! Dette var fantastisk flott! Den oppgaven løste du superbra! Så nydelig og forseggjort, helt fantastisk!
    klem Unni

    SvaraRadera
  4. Jag blir inte förvånad:) du gör alltid så fina saker. Snart får du visa bruksanvisning hur man får ihop allt och hur man gör. Man skulle vilja prova testgöra dina fina kartong kort:) Du är duktig på att få ihop det:) Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vilket fint kort och väskan till, den mottagaren kan inget annat än att bli nöjd.
    Håller med Dessan i det hon skriver, Hur gör man kortet? Har du en speciell skärmaskin för att gör "remsor" i kortet? Har funderat på att köpa en, den jag har kan bara skära av papper.
    Du är duktig och jätte fina grejer som du delar med dig till oss.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt fint arbete du har gjort med både kortet och väskan
    så himla roligt för motagaren att få så vackra ,välgjorda och personliga saker
    Du är ju bara bäst på detta Cornelia.
    Ha en fortsatt bra vecka

    SvaraRadera
  7. Wow alltså, så duktig och påhittig du är!!!!
    Resväskan med albumet i är ju kanon, vilken snygg present hon får =)
    Supersnyggt kort du gjort till, den vikningen är tjusig tycker jag!
    De som beställer från dig har allt en himlans tur att de känner dig!
    kram Iffa

    SvaraRadera
  8. Så synd att du inte hörde av dig när du nu var så nära
    det hade varit så himla kul att träffas
    Men kanske nästa gång du kommer till Skåne
    Kram Mona

    SvaraRadera
  9. Så fantastisk flott dette er! :D
    Må huske den kofferten, det var en skikkelig smart løsning. :)

    SvaraRadera
  10. Vem skulle inte bli glad över ett så fint kort?? Jag bara undrar?! Du är ju bara såå skicklig på detta du!! Jag är full av beundran över ditt tålamod och din fantasi!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vilket helt otroligt jobb du lagt ner! Supersnygga alster.

    Kram.

    SvaraRadera
  12. Kortet tri shutter card är så himla snyggt och härliga färger lite piligt är det att göra med urläcket har också gjort ett sådant till en 6- åring förra året. Läcker kvinna och mysiga textstämplar. Resväskan är hur underbar som helt och inte tala om albumet vilket arbete du lagt ner på dessa alster men du tycker väl som jag att det är jätteroligt att få göra lite utmaningar.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  13. Denna uppsättning är verkligen fantastisk. Vilket jobb du lagt ner. Varje detalj på rätt plats, helt underbara stämplar du använt!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. WOW!!!!!
    Så vackert och såå snyggt.
    Vilket jobb du lagt ner. Du är så himla proffsig Cornelia!

    SvaraRadera