tisdag 9 oktober 2012

Tropisk treo?!

I Norrland finns det läsk som heter Trocadero. Den har smak av äpple och apelsin.

En kväll satt jag och chattade med Anna-Lena, som driver ROX Stamps. Det blev prat om ostbågar, lakrits och Coca Cola. Jag sa att jag gillar Trocadero, vilket hon aldrig hört talas om. Såklart, eftersom människan bor i fagra Skåne.

Hon skojade till det och skrev nåt om "tropisk Treo" och jag fick en idé. Jag skaffade Trocadero-karameller...

... och packade om dem i en annan liten cellofanpåse och fixade till en ny etikett. Påsen har nu landat hos Anna-Lena och jag hoppas att hon njuter av sina tropiska Treo! *S*

11 kommentarer:

  1. Åh, Trocadero, det var längesedan!

    Vad fint och fyndigt.

    SvaraRadera
  2. Jag e uppvuxen i Skåne o med trocadero, så det där stämmer inte riktigt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad säger du?! Jag är också uppvuxen i Skåne och hade aldrig hört talas om Troca förrän jag flyttade till Norrland. Och på karamellpåsen står det "Endast i Norrland". Nåja, det är bara att gratulera dej! Trocadero är mums! *S*

      Radera
    2. Läsken finns iaf, i alla de former. Godis äter jag dock inte direkt så har ingen koll på det ;)

      Radera
  3. Vad gulligt av dig =)
    Underbara små piller hon fått i en jättesöt påse!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  4. Jag är oxå uppvuxen med Trocadero

    Underbar liten karamellpåse du gjort

    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Blir nostalgisk när jag ser flaskan, karameller har jag däremot ej sett förut.
    Så gulligt av dig och roligt gjort.

    SvaraRadera
  6. Helt chockad att det finns människor som inte har koll på Trocadero??!!

    SvaraRadera
  7. Meeen Trocadero har väl alltid funnits? Är uppväxt i Dalarna, däremot var karamellerna en nyhet ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, Trocadero har funnits länge, men inte i hela Sverige... åtminstone inte som jag har fått det berättat för mej.

      Radera
  8. Jag och gubben kom att prata om Trocadero och visst tusingen finns den i Skåne! Den är ju framtagen här!

    Saxat från http://www.trocadero.nu/trocaside.asp?id=1
    Läsken Trocadero lanserades sommaren 1953 av Nils-Håkan Håkansson på Malmöföretaget Saturnus AB.

    SvaraRadera