söndag 30 september 2012

Adventskalender

Nu har jag gjort årets första adventskalender. 24 tändsticksaskar, ett par motiv från Phunnyface, två sprillans nya julbiljetter och en vacker textstämpel från ROX och så papper, pärlor och lite band... klart!

Tycker själv att den blev riktigt fin!


Den ska ges till ett barnbarn från en farmor/mormor (vet inte vilket) och jag tycker texten är helt ljuvlig! Stämplat har jag gjort på ett riktigt tjockt akvarellpapper, som jag sedan rivit kanterna på.

Överdelen är konstruerad som ett stafflikort och det "lutar sig" mot en halvpärla i form av ett hjärta och en liten rund dito (båda från ROX).
Kantstansen med stjärnorna, som jag använt i överkanten, kommer från Marta Stewart. De blå stjärnorna är stansade med den stansen också.

Namnet har jag stansat ut med QK Tangerine + skuggor.


Insidan på askarna har jag klätt med lite mörkare blåturkost papper.

"Knopparna" är pärlor från Panduro.

Och HÄR har vi en av årets julnyheter från ROX!!! Visst är den fin, den lilla biljetten?!?!

Siffrorna har jag stansat ut, även de. Detta är QK-alfat Studio Skinni mini.

En annan sida.

 Och ytterligare en sida på kalendern.

Och ännu en nyhet från ROX! God Jul-text med läcker snöstjärna i bakgrunden.

Fyra sidor har den... och här har jag dekorerat med en utstansad snöflinga samt ett stämpelmotiv med snölykta (Phunnyface).

 På undersidan har jag "signerat" verket med min personliga stämpel och ett motiv från Phunnyface inmaskat.

15 kommentarer:

  1. OMG sååå snygg, helt fantatiskt jobb du har lagt ned, helt underbar :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  2. Så snygg och läckert underbar adventskalender. Trevlig dag!!
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Sååååå himla fin! Verkligen vacker!

    SvaraRadera
  4. Sitter och häpnar över denna fina kalender. ÅÅ vad den e ljuvlig.
    Jag undrar över var du köpt din fina snöflinga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lite "tunnare" snöflingan är en dubbel-die från Quickutz och den som är lite "tjockare" är en stans från Martha Stewart.

      Tack för din kommentar!

      Radera
  5. Tusen tack för din kommentar hos mig! Det värmer verkligen med beröm från någon som är så himla duktig som du!

    SvaraRadera
  6. Så helt underbar kalender blir säkert väldigt uppskattat och så kanonfint dekorerat hade blivet jätteglad över att få den. Du är bara så jätteduktig att få till så fina och annorlunda alster. Tack för kommenteren att vi skulle ha en bra tur till Pysseltagen det var mycket trevligt.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  7. Vem vill inte ha en sådan underbar adventskalender!

    SvaraRadera
  8. Om jag vore t barn igen så skulle jag bara ha en sån underbar kaleneder!! Förresten jag kan ta en ändå! :D
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så snygg och genomtänkt adventskalender. Blir med all sannolikhet en glad mottagare som får denna :) /bibbi

    SvaraRadera
  10. Åhhhh, vad fin... och du har redan gjort en...
    Jag måste nog sätta fart... jag bestämde förra året att jag skulle göra kalendrar i år, men jag kan ta den där... eftersom mitt äldsta barnbarn heter Olivia *S*

    Ha det...

    SvaraRadera
  11. Denne var bare sååååå flott! :)
    Nydelig gjennomført, og fantastisk flott pyntet. :)

    SvaraRadera