söndag 4 mars 2012

Lille prins och... jag är en "kreativ sjel" igen!!!

En av Alfreds alla LO-er, som nu sitter i det album han fick i 1-årspresent. Ni kommer troligen att tröttna på att titta på dem... för nu tänker jag blogga dem vareviga dag framöver, tills de är slut! *S*

Det här är en ganska enkel LO, men jag ville inte ha så mycket "krimskrams" utan låta det fina fotot vara i fokus.


Mycket av dekorationerna kommer från ROX Stamps, som till exempel de här fina halvpärlorna i form av hjärtan.


Titeln "Lille Prins" har jag stansat ut med två olika QK-alfabeten och när jag sedan fortsätter med stämpeln (också den från ROX) "Lycka är att du finns", så blir det till och med rim! *S*


Hörndetaljen med det söta hjärtat kan ju få en att fundera på vem/vad det är som är gjort med kärlek, barnet eller LO-n? Svaret är: båda, såklart!


Och till sist en riktigt rolig grej: Med denna LO blev jag, bland alla jättejättemånga medlemmars alster, utvald till en av periodens "kreativa sjeler" i det norska scrapbookingforumet, som du hittar HÄR. Varannan vecka väljer ett team ut sina favoriter och jag är otroligt stolt och glad över att tillhöra denna exklusiva lilla skara!! Det är dessutom andra gången det händer och jag kan bara buga och bocka och tacka igen!


Silje skriver i sin motivering såhär om min LO:

Denne gangen har jeg valgt å gå inn i LO-tråden til CorneliaE og plukket med meg denne vakre LOen. Se på det fantastisk flotte bildet! Jeg ble sittende en hel evighet å se på det. De samstemte fargene, hjertene og detaljene er med på å forsterke stemningen av ro som jeg får når jeg ser på bildet. Et stykke nydelig arbeid – tusen takk for inspirasjon CorneliaE.

8 kommentarer:

  1. Grattis!!!!

    Du är superbraaaa!!!!!

    Jag gillar verkligen dina alster.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig LO med ett underbart foto! Grattis till utmärkelsen! :-)

    SvaraRadera
  3. den e alldeles underbar och nu ser jag att du ska visa dem alla-kul.
    Stort grattis till dig !!!!!

    SvaraRadera
  4. Jättefin LO, han ser ut som en liten söt docka!

    SvaraRadera
  5. Ja helt fantastiska LOn, alla gäster har beundrat dom idag :) en och en annan tår kom också :) tack ännu en gång!

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar LO, kortet är ju så gulligt =)

    SvaraRadera
  7. Den är ju sååå fin och Grattis! Du ÄR en kreativ själ ju :D

    SvaraRadera
  8. Åh vad roligt och välförtjänt! Ett stort grattis.
    Kram

    SvaraRadera