torsdag 1 mars 2012

Babykort med ask

Ett kort med inbyggd ask, där jag trodde att jag skulle få plats med två par små babysockar. Det gick dock bara in ett par så jag fick göra en cellofaninpackning med sidenband och allt till det andra paret, men det blev ju rätt gulligt!

Kortet har en underbar text från ROX och ett stämplat motiv från Phunnyface. Jag har stämplat på akvarellpapper och färglagt med tombowspennor. Men strecken vid huvudet var ju lite knepiga att klippa ut, så det brydde jag mej inte om att göra. Istället klippte jag "rent" runt bäbisen och sedan stämplade jag nedre delen en gång till, direkt på mönsterpappret och sen limmade jag fast motivet där på.


Insidan.

I "fönstret" på höger sida har jag monterat ett wellumpapper med så fint tryckt mönster i vitt, som inte syns ett dugg på fotot. Typiskt. Men texten på sockarna syns iallafall.

Ännu ett stämplat motiv från Phunnyface.

Och här syns lite av hur asken är konstruerad, tillsammans med innehållet.

Vill du också prova på ett sånt här kort, så hittar du beskrivningen här: http://beccysplace.blogspot.com/2011/12/technique-class-box-cards.html


Min personliga stämpel på kortets baksida.


Och så vill jag berätta en kul nyhet: Jag blir kvar som gäst-DT hos ROX stamps under hela mars månad också. Det känns otroligt inspirerande och skoj!

5 kommentarer:

  1. Så gulligt! Jätteläckert boxkort.

    Kram

    SvaraRadera
  2. så jättesnyggt boxkort!
    kanongulligt.
    kram
    Nita

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev! Oerhört tacksamt med så här små söta saker.

    SvaraRadera