onsdag 24 november 2010

BoBunny-vecka hos Scrap-Perra

Den här veckan har vi ett skojigt tema i Scrap-Perras blogg. Alla DT-tjejerna har fått två lika papper ur BoBunnys serie Winter Joy att skapa med. Idag är det min tur och fastän pappren är jul/vinter-betonade så ville jag göra något annat. Jag började med en klocka...



... som fick lite läckra detaljer i form av blommor och brads.


Ett par charms och en sidenbandsrosett pryder ett annat hörn.



En vek jag mej en byrå. Attans, vad mycket cardstock det gick åt! *S*
Vill du också bygga dej en byrå? HÄR finns beskrivningen!



Efter det var jag lite trött på lila, så jag vände på ett papper och hittade en brun baksida. Snygg, eller hur?! Draken är stämplad på framsidan (som har lila mönster i ett hörn) och lite färglagd med tombowspennor. Jag tycker det kan bli fint ibland, att stämpla på mönstrat papper.


Av alla små spillbitar stansade jag ut x antal hjärtan, som jag limmade på en papp-kon (som jag fick av Perra Himself när han var förbi här och hälsade på litegrann på sin väg hem från scrap-träff i Umeå förra veckan). Jag böjde ut "topparna" litegrann, dekorerade med bling och en chipboardstjärna och vips! En julgran!
Och faktiskt, så finns det en del kvar av det andra pappret. Räcker till ett eller annat kort, men det kommer en annan dag.

Är du nyfiken på materialet? Ta en titt hos Scrap-Perra!

7 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket fint! Granen var lite rolig och klockan helt fantastisk!

    SvaraRadera
  2. Men wow! Snacka om att använda materialet väl!! :-) Klockan bara älskar jag, å byrån!! Ser dock ut att vara för jobbigt för mig... ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kanonläckra alster. Jag testade också att vika denna byrå, och håller med om att det var onödigt mycket papper som skulle användas. Så min byrå är halvfärdig i väntan på att jag ska göra mina egna mått på lådorna istället.
    Tack för ditt avtryck:)
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  4. Jag fullkomligt ÄLSKAR din byrå och din lilla gran!!
    Och sen är ju det andra så snyggt så man dreglar också :)

    SvaraRadera
  5. Tokgillar den underbar byrån!!!
    Finns det någon beskrivning på den?

    SvaraRadera
  6. Här finns en beskrivning till byrån:

    http://www.splitcoaststampers.com/resources/tutorials/santasdrawers/

    SvaraRadera
  7. Tuuusen tack!! Här ska pysslas... :)

    SvaraRadera