torsdag 23 oktober 2008

Ett helt vanligt julkort




Nu har jag trixat så mycket med vikningar ett par dagar att jag kände för att göra ett helt vanligt, "platt" kort. Så det blev det här julkortet. Det syns inte så bra på bilden, men bakgrunden är sprayad med glimmer mist, så i verkligheten är den skimrande och riktigt vacker!

Pappret heter Snow Days staket och finns hos Hobby och Hantverk, liksom stämpeln som är från Serendipity Stamps, Snow person & wreath. Jag har färglagt med akvarellpennor.
Den lilla God Jul-stämpeln är från Forma Hantverk.



För att inte kortet skulle bli alldeles händelselöst har jag satt både snögubben och GodJul-skylten på små 3D-kuddar, jag har också lagt 3D-lack på det röda bandet kring kransen samt lite grön glitterstick på grankvistarna i fickan + girlangen på staketet.
Det livade upp det hela litegrann.

Ett helt vanligt julkort!

2 kommentarer:

  1. Vilket fint kort, tänk om man hade en sån stämpel och papper så man kunde göra ett sånt kort...*fniss*

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ojjj,vad mycket fint du gjort sen sist jag hälsade på.
    Kan inte beröma något särskilt kort ALLA är bara så fina.Tycker om den rara snögubben.

    Ha,det gott!

    SvaraRadera