söndag 7 juni 2015

Grattiskort

Ett kort till en dam som dagligen löser sina sudoku. Hittade en bild på nätet som jag tyckte passade bra som motiv.

Namnet är stämplat med magnetbokstäver.

Jag tycker att det ofta är så vackert när man dekorerar med fjädrar, men glömmer alltid bort att jag faktiskt har fjädrar själv. Här har jag dock lyckats komma ihåg att det finns en påse sådana... och visst är det fint?! En penna till sudoku-lösaren kändes som en självklarhet och jag knöt en liten bit ganska grov spets runt den för lite extra effekt. Blommor och halvpärlor blir aldrig fel, det heller.

På insidan av kortet har jag använt ungefär samma upplägg som på framsidan, men på högersidan vände jag det "upp-och-ner" för lite variation.

Fotot är från Varamon, där mottagaren bor. Vilken vacker plats!

Ja, och så baksidan då. Enkelt, men iallafall "signerat".

1 kommentar:

  1. Du er så flink til å lage personlige kort, det liker jeg så godt! Kjempeflott kort du har laget til en som elsker sudoku. Så kreativt med blyanten! Og lekkert med fjær. Jeg pleier også å glemme å bruke det, takk for påminnelsen :)
    klem Unni

    SvaraRadera