lördag 31 augusti 2013

Kort efter skiss

Norska forumet scrapping.no har nya skissutmaningar då och då. Skiss nr 8 ser ut såhär och jag har faktiskt gjort TRE kort utifrån den. Här kommer just det tredje. Det första kortet får ni se imorgon och det andra kommer till veckan, det måste överlämnas först... *ler*

Jag vred lite på skissen och gjorde detta kort med motivet Sara i klänning från Phunnyface. Önskemålen från beställaren var rosa, bling-bling och kanske lite Betty Boop-känsla. Alltså inte någon bild på figuren BB, utan bara "känslan". Det första var ju inte så svårt, rosa och bling-bling. Det där med Betty Boop vet jag inte precis om jag lyckats med men jag hoppas att de blir nöjda iallafall!

Klänningen är för övrigt stämplad en extra gång på ett prickigt papper och därefter har jag klippt ut den och klistrat på den på motivet. Ett kul sätt att variera sin färgläggning på!

Den snygga grattisstämpeln är från ROX Stamps och här kan du kika lite närmare på några detaljer.

 Kortets insida fick samma upplägg som framsidan.

När jag hade stämplat "världens bästa syster" här på vänstersidan fick jag lite ånger... tänk om givarna inte tycker att hon är det?! Så då gjorde jag en lös biljett (ROX) som de kan klistra över, om de vill.

På baksidan återkommer framsidesmotivet en gång till, denna gång i min personliga stämpel.

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble å vri og vende litt på skissen, og jeg likte veldig godt både stempelet og fargene.
    Stilig effekt med kjolen!

    SvaraRadera
  2. Vad bra insidan av kortet blev! (ja, självklart var ju framsidan väldigt snygg också!) Jag tycker oftast att insidan är den svåraste biten. Den ena sidan blir självklar men den vänstra? Tycker du fick till det riktigt bra.

    SvaraRadera