måndag 1 oktober 2012

Årets julkort?!

Jag gör en del julkort. Men jag hinner nästan aldrig göra julkort som jag kan skicka själv. Här har jag lösningen på problemet!!

I år skickar jag disktrasor till folk. Det går utmärkt att stämpla på nya, torra sådana och använder man vattenfast stämpeldyna, så sitter färgen kvar även när man blöter och använder den. Jag vet, jag har provat.

Stämpla, stämpla, stämpla... jag gjorde fyra "julkort" på kanske 2 minuter. Jag kommer att hinna göra alla jag behöver *S* Härligt, eller hur?! Ska skaffa mej en gul ProMarker-penna (de är ju också vattenfasta) och måla en gul linje längs stjärnan. Det blir nog fint.

Stämpeln? Ja, det är ju en av årets julnyheter från ROX Stamps. Visst är den jättesnygg?!!

14 kommentarer:

  1. Smarta julkort och en gul linje runt stjärnan tror jag blir snyggt :) Du hinner nog i år ;
    kram bibbi

    SvaraRadera
  2. Vilken kul idé! Vart köper du de vita disktrasorna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Disktrasorna finns i "lösvikt" hos CityGross. Fyra stycken för en tia just nu!

      Radera
  3. Men åh vilken skoj ide!!! Jag brukar försöka prata tyst om att jag också beställer julkort. :) Kortmakare som man är! :) kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, "alla andra" vill ju ha fina julkort... och då hinner iallafall inte jag göra mina egna *S*

      Radera
  4. Men gud så smart!!!!
    Stilrent och mycket snyggt!

    Den där "stansen" jag hade bak är en färdig die-cut från MS som jag köpt i en paket med 3 eller 4 olika varianter.....men den är snygg så kanske finns det en die från henne som ser ut så, meddela mig i så fall om du hittar den =)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Vilken idé, hur kommer du på allt, Cornelia?!
    Så himla läckert!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  6. Vad fiffigt... och kul !

    Ha det ...

    SvaraRadera
  7. Jätte smart, tack för iden :)

    SvaraRadera
  8. Vad använde du för stämpeldyna? Jag provade med en svart versafine-dyna och en annan dyna (okänt märke) Men ingen av dem ville sitta kvar...

    Tack på förhand
    / LInda.S :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svart Versafine-dyna använde jag... kanske är det olika vilket fabrikat av disktrasa man använder?! Olika material??

      Mina kommer från CityGross, billigaste varianten, utan märke. Säljs i lösvikt, 4 för en tia!

      Radera
    2. Tack !!

      Jag försöker igen :)

      Radera
  9. Härlig idé!! Man kan sy på dem också...det har jag gjort. Kanske jag skulle visa dem hos mig!
    Jag har inte glömt bort dig. Här är strul med Internet och jag kastas ut snabbare än jag hinner blinka!
    Kram

    SvaraRadera