tisdag 1 maj 2012

RAK och embossingdynor

Häromdagen ramlade det in en jättefin RAK från mina goa DT-kompisar hos Phunnyface, Susy och Oliver. Så himla mycket fina grejor, jag blev såååå glad, speciellt eftersom det inte precis hade varit den allra bästa dagen i mitt liv. Tusen och åter tusen tack!!!

Såna här studentinbjudningar gjorde jag ju ett gäng för ett tag sedan, men nu behövdes det två till. När jag satt med de här kom jag på att jag lovat att berätta lite om mina embossingdynor, så här kommer det:

Jag har länge haft dynan till vänster. Den kommer från Panduro och jag tycker att den funkat helt okej. Åtminstone ända tills ett barnbarn lyckades med konststycket att hälla ut hela burken med embossingpulver rakt på dynan. Det gick inte så värst bra att få bort det, kan jag tala om *ler* Så jag köpte mej helt enkelt en ny, likadan.

Sen råkade jag komma över dynan till höger billigt på nån rea nånstans. Tänkte att det kunde vara bra att ha en i reserv, utifall att man skulle råka få embossingpulver på fel ställe en gång till.

Hade tänkt spara den nya dynan till nåt senare tillfälle, men så fick jag ju för mej att prova den när jag skulle embossa så många texter på inbjudningskorten. Och trots att den är lite snett monterad i asken så måste jag säga att jag aaaaldrig mer kommer att använda dynan till vänster. Den högra är så mycket, mycket bättre. Den är mjukare, gosigare och mycket blötare. Den ger ett suveränt avtryck som håller mycket pulver, vilket såklart i sin tur ger en snygg, väl upphöjd embossingeffekt. Jag är grymt nöjd med denna dyna!

4 kommentarer:

  1. Vilken fin RAK du fick, mycket roligt att använda där!
    Åh, tack för tipset ang dynan, då ska jag definitivt köpa den nästa gång!!
    Trevlig 1:a maj!
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. haha, ja det har du rätt i, det borde jag satt dit =) ....om jag hade gjort det hade den hamnat längst ner på Vänern =)Samma stad som Bert Karlsson nu håller på att göra osäker,hihi.

    SvaraRadera
  3. Undrar RAK du har fått.
    Då måste jag ju byta dyna för jag har den till vänster.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Cornelia!

    Härligt att du uppskattade Oliver och min RAK till dig!

    Fina kort du har gjort!

    Jag har också embossingdynan till vänster....

    TACK för att du vill vara med í min bloggcandy!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera