onsdag 7 september 2011

Boxkort och dopkort

Ett boxkort till en blivande 90-åring. En stämpel, Blombusan, från Phunnyface, fick pryda locket. Jag klistrade fast henne på en bit OH-plast, så att hon "svävar fritt i luften". Det syns dock inte så bra bakom alla blommorna. Inspiration att låta just blommorna fortsätta ner över kanten på locket har jag fått från min goa vän Stephi. Det blir fint, tycker jag.


Insidan har jag försökt att göra så personlig som möjligt, utifrån den information jag fick av beställaren.


Och så ett snabbkort... ett dopkort som skulle vara klart på studs, verkligen. Som tur var hade beställaren sett ett kort jag gjort tidigare och ville ha ett liknande. På så sätt slapp jag tänka och kunde "bara" göra. Det tog förstås en stund ändå... *S*


... för jag har dekorerat insidan lite extra.


Baksidan.

Och på tal om Phunnyface, så gör jag mitt ETTHUNDRADE inlägg i deras blogg imorgon. Då visar jag nåt jag aldrig gjort förut, så missa inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar