fredag 24 juni 2011

Två dopkort

Idag visar jag två dopkort. Det första fick jag fria händer på, så jag valde grönt istället för det "klassiska" ljusblått. Ett boxkort fick det bli, eftersom jag fått foton att använda till kortet.

Locket har jag klätt med ett så fint papper med härliga fåglar, så jag ville inte dekorera bort dem. Så därför blev det bara ett stort A, som i August.




Insidan med foton, motivstämplar från Phunnyface och textstämplar ur mina gömmor.




Det andra kortet är "ett likadant" som flera jag gjort tidigare. Beställaren ville ha det just så.




Insidan, när man viker upp kortet första gången.




Och som kortet ser ut när man fortsätter att vika upp det. Flera babymotiv från Phunnyface och på tagsen står barnets namn, utstansat i olika stilar från QK.




Enkel dekoration på baksidan.



Först imorgon kommer mitt midsommarkort, gjort för en utmaning hos Svensk Scrapbooking, men jag önskar er ändå en riktigt Trevlig Midsommar idag!

4 kommentarer:

  1. väldigt fina båda två, jag älskar dina boxkort som alltid är så fint mysigt dekorerade.
    Glad midsommar, Stephi

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt med det stående A:et på boxkortet. Det är väldigt gulligt med de där dubbla banden i olika nyanser också, kanske något man får ta fasta på... :)

    SvaraRadera
  3. Jättefina kort! Dina boxkort är bara så superfina!

    SvaraRadera