lördag 22 augusti 2009

Månadsutmaning hos Kort I Fokus

Kort I Fokus har en månadsutmaning, sponsrad av Prickiform. Man ska göra ett kort utifrån en skiss och med temat höst. Såhär blev mitt kort!

Stämpeln är en Moa och Max, färglagd med tombows, fast regnkläderna har jag stämplat en extra gång på mönstrat papper, klippt ut och klistrat på. Stövlarna fick lite 3D-lack för rätt känsla.
Texten "Hösthälsningar" har jag embossat med chokladdoftande pulver, så hela kortet luktar så gott! De stora bladen är av metall, de mindre dekosarna av plast och krattan såklart av metall och trä. Snörningen genom öljetterna är en bit floss.


Detaljbild, där man ser snörningen och att jag lagt lite glitter på bladen.



Ekollonen är så söta, tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Wow! Vilket fint kort! Och inte visste jag att det finns chokladdoftande pulver! Mums! ;D
    Jag gjorde ett höstkort som jag tänkte skicka in, men nu ser jag ju att det ska vara efter en skiss...det hade jag glömt...får se om jag hinner göra något nytt...

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt höstigt kort! Helt underbart! Den lilla krattan är ju bara så söt :)

    SvaraRadera
  3. Men hallå... sånt här hinner man inte med när man bygger om köket!!
    Fast... du är säker som få på att fixa till kort!!

    SvaraRadera
  4. oh så fint...riktigt höstigt...krattan gjorde sig perfekt där!! :)

    SvaraRadera