torsdag 19 februari 2009

En ask med tvålar

Jag har gjort en ask med små minitvålar (*hrm... harkel... hotelltvålar... som... hmm... jag "råkat" få med mej hem nånstans ifrån*). Runt tvålarna har jag gjort ett enkelt omslag av KaiserCrafts Sublime Divine, fast först slog jag in dem i lite crepepapper (skulle varit silkespapper, men hade inget i rätt nyans).
I min iver att få lockets passform så snäv som möjligt, så blev det förstås FÖR tajt, så det sprack i ett hörn... typiskt! Jag räddade det hela genom att sätta ett band (tänk att jag hade ett sompassade så bra i min bandlåda?!) runt kanten.
Både botten och lock har jag vikt med hjälp av TopScore Multiboard. Locket är av samma papper som tvålarnas omslag, men andra sidan. Läckert dubbelsidigt papper, alltså!
I botten på själva asken har jag satt en bit av det perfekt färgmatchade Sublime Outrage.Ett par blommor ihopsatta med en öljett, lite svart sidenband av den smalare sorten och
så en tag att skriva på... klart! En liten gåbort-present, kanske?



Och såhär ser insidan ut...

House of Inspiration har just nu en tävling (med ett suuuuper-pris!!!!) där du ska skapa en egen ask. Kolla in deras blogg!

4 kommentarer:

  1. JÅTTE SNYGGT. Kanon gåborts present.
    Jag gillar färgerna.
    Kram Vibbe

    SvaraRadera
  2. Jag undrar över att du aldrig verkar ha idétorka... hur går det till... anteckningsblock i fickan... eller... trillar bilderna bara fram när du sätter dig och börjar??
    Tvålasken är jättefin...en så enkel sak och ändå såååå fin!
    Du kan det där du Nela!!

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker gå-bortpresent!! tänk så glad den skulle bli som fick denna!!

    Tack för titten :)

    SvaraRadera
  4. Vilken superläcker tvålask. Färgerna är fantastiska!

    SvaraRadera