lördag 17 januari 2009

Grattiskort med foton

Min systerdotter fyller 9 år och ska föräras detta kort.
Cardstocken är dubbelsidig, gul på ena sidan och rosa på den andra.
HappyBirthday-pappret kommer från mina spillpappersgömmor, men om någon känner till tillverkaren, så tar jag gärna emot den upplysningen!

Stämpel från PennyBlack, färglagd med Tombowpennor och med 3D-lack på ballongerna och det gröna snöret runt presenten.

Texten är utstansad med Quickutztången, stilen heter Sophisticated.

Vikningen kommer från tidningen Scrapbooking mm.



Insidan.
Grattisstämpel köpt från ScrapAddicted.


Helt utfällt ser kortet ut såhär, med foton från förra årets sportlov, som tillbringades hos oss i Mellansjö, som synes. Jättekul hade vi!


På baksidan har jag satt min "handgjort av"-stämpel, där jag stämplat samma motiv i mitten, som jag har på framsidan av kortet. Gula organzaband med prickar på.

4 kommentarer:

  1. Så roligt att få ett sådant kort!
    Roligt att du satt in foton på insidan.
    Såg också denna varianten av kort i tidningen och tycker att du gjort en läcker tolkning!
    Så söt din "handgjord av" stämpel blev med kattmotivet i.
    Har ni fortfarande snö uppe hos dig? Här är den tyvärr borta, men isen ligger kvar på sjön ännu.
    Nu ska jag göra några kort!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken fiffig vikning! Kul att få ett kort med foton på också... rolig idé! Fint blev det också! :)

    SvaraRadera
  3. Wow va fint det blev...Läcker vikning och fint med banden:)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Här hos dig händer det alltid saker.Jättesött kort och lycklig blir nog mottagaren.
    Bra jobbat.



    Kram!

    SvaraRadera