måndag 14 april 2008

Gamla alster




Födelsedagskort/album till min systerson.

Såg att man kunde köpa färdiga såna här kort att dekorera själv. Fast då var det bara vanliga, tråkiga ord på engelska; som LOVE, FAMILY och sånt.
Jag gjorde en egen variant, med namnet på pojken som ska ha kortet.
Papper i olika färger och mönster, kort, brads och snöre... ja, ni ser ju själva...




Mitt första "boxkort".
Hittade beskrivning till detta skojiga kort i form av en låda för längesedan, men inte förrän nu (april 2008) har jag kommit mej för att göra ett - man ska ju ha någon att göra det till också!
Idén är enkel, man gör ett kort, klipper lite så att det går att vika, viker ihop det och sätter på ett lock. Inuti kan man lägga en liten present.

Överst: Utsidan
Mitten: Kortet i "utvikt" skick
Nederst: Själva presenten, två små cellofanpåsar med innehåll...











Skulle göra ett babykort till en arbetskamrat, men så hade vi ju köpt en liten leksaksbil till storebror, och då måste han ju såklart också få ett kort. Så det blev två i ungefär samma stil.









Det här "kortet" gjorde jag åt Alice, som fyllde 6 år i november förra året.
Själva presenten, barnteaterbiljetter, ligger i fickan längst till höger, fint inslaget i röd cellofan. Nåt att tänka på... är att när man har tagit ur den så blir det väldigt tomt där... jag borde har dekorerat bakom presenten! Tycker jag själv iallafall.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar