fredag 24 oktober 2014

Repris på gårdagens kort

Fick en beställning som det var lite bråttom med, så jag föreslog att jag skulle göra ett "likadant" kort som till lillasyster, det jag visade igår. Det var beställaren med på men önskade sej ett kort i vitt och silver och med foto på mottagaren. Så alldeles lika blev det ju inte... och det är bara kul, tycker jag! Det går ändå lite fortare att göra ett kort som har samma upplägg som ett man nyligen gjort, då slipper man fundera så mycket.

Stämpeln är från ROX och har ett hjärta med swirl ovanför i original, men jag färgade in bara själva texten och fick en liten vimpel att pryda kortet med. Att stämpla direkt på glitter-ränderna lät sej förstås inte göras.

Mottagaren gillar att baka och att äta godis, så jag dekorerade med en söt liten tårt-bits-charm (ROX).

 Insidan...

... och baksidan.

3 kommentarer:

  1. Så härligt glittrande kort. Blev riktigt läckert med silverränder och det övriga silvret till. Snygg kortvikning. kram bibbi

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker du gör!
    Tekorten är superfina, har du måtten till dem?
    De sista korten var också coola och lite annorlunda, kommer nog att prova det jag med.
    Ha en bra helg!
    :) Paula

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Super läckert vitt och silvrigt kort, me like:)) Jag tror både beställaren och mottagaren blev nöjd:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera