måndag 8 september 2014

Grattiskort med FrezeArt

Jag har återigen använt en bild från FrezeArts digitala filer som motiv på ett kort. Det är enkelt och smidigt och blir ju riktigt fint!

Motivet går en aning i gult, så jag har "plockat upp" den färgen i lite av dekorationerna.

Den lilla flaskan kommer från ROX Stamps och är fylld med kakströssel i en svag gul nyans (ser gulare ut på bilden än i verkligheten).

Kortets insida med en biljettstämpel, även den från ROX. Längst till höger har jag även använt mej av en remsa från ett mönsterpapper... ni vet, den där remsan där papprets producent samt namn står. Ibland är de riktigt snygga och dekorativa och jag gillar att ta dem tillvara en och annan gång.

Det trämönstrade pappret råkar faktiskt heta såhär, precis som kortets mottagare(!). Det var ett så kul sammanträffande att jag kände att jag bara måste använda den remsan också och den blev ju till en kul grej här på kortets insida.

Baksidan med min personliga raggsockastämpel och en bit av en annan biljettstämpel inmaskad i den.

Och slutligen, här är hela arket med motiv från FrezeArt. Kan ju mycket väl hända att jag gör något kul med något/några av de som blev över också. Vi får se framöver.

Kortet är gjort till en artikel på Forsiden hos scrapping.no.

7 kommentarer:

  1. Stiligt kort! Vad roligt att pappret och mottagaren hade samma namn och att du använde det så snygt:)

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt kort med fint motiv och snygg färg .

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Urläckert kort med så snygga papper, blommor och dekorationer, me like:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  4. Lekkert! Vakre farger og nydelige detaljer.
    klem Unni

    SvaraRadera
  5. Du är duktig på att dekorera snyggt:)

    SvaraRadera
  6. Åh så himmelens SNYGGT! Gillar verkligen att du arbetar så mycket med insidan också. Jag gör det med fast inte så avancerat som du! TACK för att du delar med dig! Kramar!

    SvaraRadera