lördag 9 november 2013

Till min pappa

Imorgon är det Fars Dag och detta är det kort jag har gjort till min egen pappa. Att visa det här redan idag är ingen fara... han fick det med posten igår och har med all säkerhet redan öppnat och tjuvkikat! *S*

 En läcker klocka från ROX är en detalj som tar upp mönstret från pappret.

Den snygga texten har jag embossat i koppar på den svarta banderollen. Stämpeln kommer från Phunnyface.

Jag har "byggt" kortet kring en ask med braständare och under banderollen här på insidan stack jag även ner en skraplott, så jag hoppas att han blir rik som ett troll också!

Baksidan. Bandet går, som synes, runt hela kortet och knyts för att hålla det samman.

Min personliga stämpel från ROX, här för lite närmare beskådan.

10 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort.. Gillar charmsen med klockan som matchar pappret så fint..

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag har ju visserligen redan kommenterat detta kort men det gör väl inget om jag gör det två gånger :) Mycket snyggt!!! Och inte bara snyggt utan även manligt, ja du vet ju hurdana kort jag tycker män ska ha :) Just den här typen :)

    Trevlig helg!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Superläckert Fars-Dag kort, me like:) Snyggt med charmsen till det pappret:))
    Hoppas han hade tur med lotten:))

    Må så gott
    Kamizar Marie

    SvaraRadera
  4. snyggt kort till papsen. Du gör alltid nåt extra å det gillar jag.

    SvaraRadera
  5. Knallstilig farsdagskort! Tøff klokke som passer perfekt til mønsterarket.
    Jeg har ikke kjøpt noe til min pappa, ikke har jeg laget kort heller. Har rett og slett ikke hatt tid :( Men vi skal overraske han i morgen med en biltur til der han hadde hytte i mange mange år, der han og mamma traff hverandre og der de var hver eneste ferie og helg. Han har passert 90 år nå, og kommer seg ingen steder lenger. Hytta er borte, det er bygd boliger der nå, men jeg tror han vil sette pris på å komme dit igjen. Håper det :)
    Fortsatt god helg!
    klem Unni

    SvaraRadera
  6. Hej Cornelia!
    Tack för din fina kommentar inne hos mig, blir sååå glad:)))) Ap-snyggt, du är rolig du, fniss;)))
    Hoppas ni får en härlig Söndag och skön promenad med Ida:))

    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  7. Otroligt snyggt! *gillar klockor*
    Snygg färgskala också.
    Kram till dig/ Elisabet

    SvaraRadera
  8. Ditt Fars dag kort är suveränt, snygga detaljer, braständare och triss lott är så bra ge bort saker.
    Önskar dig en trevlig vecka, kram Titti

    SvaraRadera
  9. Superfint farsdagskort till pappa Uno .Det blir så fint att embossa bokstäverna även om det är lite pill med det
    Jag hade tänkt bjuda min far på rådjurstek skjuten på egen mark , dock ite av oss utan grannen , men det får han ha till godo då han hamnade på sjukhuset istället . Jättetråkigt men hanhar kommit hem igen och är lite piggare .

    ha det så gott
    Kram Mona

    SvaraRadera
  10. Ett passande Fars dagskort!!

    SvaraRadera