tisdag 11 juni 2013

70-tals-stil

En tjej fyller 40 och ska ha dubbel-fest tillsammans med sin man, som fyller lika mycket. Temat för festen är 1973, deras födelseår. Kortet ska förstås gå i samma stil och jag har gjort mitt bästa för att få lite 70-tals-stuk över det hela. Inte helt lätt, måste jag säga, men färgerna stämmer väl och så lite virkade blommor och en charm som det står "Love much" på. På baksidan står det "Laugh often". Känns lite lagom flummigt, sådär, eller hur? *S*

Detaljbild på charm och blomster.

Ytterligare en virkad blomma.

 Kortet är Z-vikt och ser ut såhär när man börjar vika ut det.

Insidan med plats att skriva sin hälsning. Tjejen gillar att baka, så en muffins från Phunnyface pryder textrutan. Dymon kom väl också på 70-talet nångång? Så den använde jag att skriva mottagarens namn med.

Samma muffins kommer igen på kortets baksida, den här gången har jag färglagt den också.

4 kommentarer:

  1. Dette var kult! Oppgaven med å lage kort i 70-tallsstil klarte du bra. Jeg har også nettopp laget et 70-tallskort på bestilling. Vent noen dager så skal jeg få det ut i bloggen min. Kan røpe så mye at det ble en del blomster hos meg også.

    SvaraRadera
  2. Du är då så uppfinningsrik..som vanligt:)) Jättefint. Du är så duktig. Kram

    SvaraRadera
  3. Mitt i prick! Supersnyggt!

    SvaraRadera
  4. Så härligt kort man blir så glad av detta färggranna kort och så många fina blommor.
    Kram Ulla

    SvaraRadera