lördag 9 juni 2012

Sommarlovspresenter

Varje år hittar jag på små sommarlovspresenter till barnbarnen. Det är inga märkvärdigheter alls, men ett sätt att fira att det blivit just sommar.

En personlig tag till var och en blev det också. Foto på mottagaren och så det lilla ordet "SOMMAR" från Phunnyface. En användbar stämpel!

På insidan har jag satt fast en liten peng. Bra att ha till glass, kanske. Eller, som Johan (snart 8) sa: Jag ska spara min hundring och köpa en BMX-cykel, den kostar bara 2000 kronor! Ja, då är det ju bra med ett litet startkapital, eller hur?!

Annars blev årets present en vatten"kanon"pistol till de stora barnen och en båt till den minste. Han är så liten att han inte kan hantera en sån där pistol ännu.

Får jag, som avslutning, fresta med en bild på den sommarlovstårta vi bjöds på också? Mums!

10 kommentarer:

  1. God morgon!

    Du verkar verkligen vara en varm och så gullig person!!
    Så roligt för barnbarnen att få en liten sommarpresent, jag tror de blir så glada för det och detta blir en tradition de alltid kommer att bära med sig i livet!
    snygga kort du gett dom med korten fram!!
    Tror de större kommer ha väldigt kul med sina vattenpistoler.....minns ju min egen barndom och allt som hade med vatten att göra,hihi.
    Lillen kommer uppskatta sin båt oxå tror jag =)

    Smarrig tårta!! Vem älskar inte en härlig sommartårta med jordgubbar.

    Nu dröjer det förhoppningvis många år tills jag får barnbarn, men gud vad kul det måste vara. Kommer nog gå överstyr med dom gissar jag på =). Älskar att ge presenter till folk i min omgivning så jag kommer nog bli som dig =)

    Önskar dig nu en underbar härlig helg!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Jättefint!
    Kanonpistolerna är uppskattade av våra barnbarn så det ära verkligen en kul grej.
    Tagsen är verkligen superfina.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina presenter du gjort till barnbarnen! Tagsen blir så fina och personliga med fotografierna på, snyggt! :-)

    Kram Karolina

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Åh så fina presenter dina barnbarn får!! kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Sån tur att du inte har 15 barnbarn som vi har :D
    Du hittar då på du!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Gokväll!

    Vad roligt att du vill vara med och fira hos mig =)
    Hm, du får hålla tummen lite lösare än vad du tänkt så du kan pyssla oxå, vill ju inte vara den som hindrar ditt skapande,hihi.

    Sedär, fler än mig som prickat barnen nära i tid med varandra =)
    Himla praktiskt tycker jag då det alltid blir ett kalas tillsammans för dom med släkten = inga barn som blev ledsna för att de inte fick present när den andra fick när de var mindre!
    Dottern var några veckor för snabb ut vilket irriterade min son under många år då hon ju då fyller före honom fast det skulle varit efter. Roliga barn kan vara =)

    Trevlig lördagskväll!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  7. For noen herlige gaver du har laget. :)

    SvaraRadera
  8. Vilka toppenfina presenter! Här får vi vänta en vecka till innan det är dags för sommarlov. Vi köper en liten valp då. Det ska bli så kul att utöka familjen med en liten krabat.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig idé, och idéer verkar du vara full av. Jättefina små tags och härliga sommarpresenter. Här har vi sommarlov först nu i veckan som kommer.
    Önskar dig en riktigt skön sommar och hoppas även du får lite sommarlov.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så flink du er til å ta vare på de som er rundt deg :) disse sommergavene var utrolig fine - helige barn som har en sånn voksen hos seg :)

    hilsen Janne-Lise

    SvaraRadera