söndag 22 april 2012

Ett annorlunda sätt att ge bort pengar


Hasse fyllde år i helgen. Han jobbar på CityGross, så jag skrev ut en bit av veckans reklamblad och använde som mönsterpapper.

Inuti...

... har jag konstruerat ett slags tärningsspel. Reglerna är som så: Man slår med en tärning och går så många steg som tärningen visar. Om man hamnar på ett mynt får man ta det. Upprepa tills mynten tagit slut. En spelare (Hans).

Givetvis är dettta bara en kul grej, men det är ju så tråkigt att ge bort pengar "bara som de är", tycker jag.

På baksidan har jag använt min nyaste personliga stämpel för första gången. Fin, eller hur?!

Tack Anna-Lena på ROX Stamps, för att du ritade den åt mej!!!

12 kommentarer:

  1. Hej denna gråa söndag............som du direkt förgyllde för mig när jag kikade in här!
    Vilket härligt och fräckt kort du skapat =) Så häftigt att använda reklambladet,hihi. Pengaspelet var ju oxå så kul....undra om han lyckas få alla pengarna =)
    Mycket snygg ny personlig stämpel du fått uppritat till dig där bak!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. Vilket urläckert "spel"/kort!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Snacka om personligt :)
    Läckert!

    SvaraRadera
  4. Så himlans coolt.
    Du är så himlans påhittig.

    Åhhhhh nu blev jag avis på din mysiga personliga stämpel.
    Kramis

    SvaraRadera
  5. A men va läckert. Du är så duktig!

    SvaraRadera
  6. Hi hi! Vilken kul idé när man ger bort pengar som present! Ett toppentips när det är dags att komma på födelsedagspresent till tonåringar som så ofta önskar sig pengar! Att göra det så personligt som du gjort är ju extra kul! :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Dette var en morsom måte gjøre det på. Flott kort. Ha en fin uke :)

    SvaraRadera
  8. Hej =)

    Hihi, vad underbart rolig du är !!Jag blev alldeles förskräckt igår när jag såg din kommentar hos mig.....kastade mig in på bloggen och kolla att jag skrivit rätt =)

    Arbetsskadad som jag är ser jag felstavningar direkt.....överallt....(tyvärr lite jobbigt ibland faktiskt ) så kände att herregud har jag stavat fel på det,hihi.

    Skönt att det bara var du som läste fel för annars förstår jag att du måste ha undrat vad i all sin dar jag hittat på!
    Vad kul att du tyckte om den!
    kram Iffa

    SvaraRadera
  9. WOW! Vilken fiffig idé!! Den är det liftvarning de luxe på! :))

    Kramis

    SvaraRadera
  10. Vilket coolt kort, smart att använda reklambladet! hoppas har fick full pott på spelet ;) Kramis

    SvaraRadera
  11. haha...dunder härlig Cornelia!!!! Du e helt fantastisk på att komma på annorlunda saker,till rätt tillfälle:-)

    SvaraRadera
  12. Vilken bra idé! Denna ska kommas ihåg!

    SvaraRadera