söndag 7 augusti 2011

Tårtvimplar

Det man skapar i papper behöver inte alltid vara komplicerat. Ibland är det riktigt enkla också det som är vackert och det man vill ha just då.

Här har jag bakat prinsesstårtor till lille Alfreds dop för ett par veckor sedan. Ända till ett par dagar före skulle allt gå i rött och svart (ni kanske minns doppresenten jag gjorde i just de färgerna?) men så ändrade sej föräldrarna och fikabordet skulle gå i vitt och turkost istället *S*

Tårtorna fick vit marsipan och som dekoration gjorde jag vimplar med pojkens namn och dopdatum. OCH, som pricken över i, även lite mindre vimplar med samma stämpelmotiv som vi tidigare hade använt på inbjudningarna. Fint, eller hur?!

Missa inte det lilla barntrynet som sticker upp bakom fikabordet. Det är kusin Johan, som absolut ville vara med på bild *fniss*

Och här ser man ett par av vimplarna lite tydligare. Motivet heter Zzzzz. Det kommer från Phunnyface. Här har jag, som ni ser, inte ens färglagt motivet, utan låtit det vara precis som det är. Blir fint, det med!

7 kommentarer:

  1. Vilka härliga tårtor! Och de ser goda ut.. jag som är tokig i prinsesstårta. :)

    SvaraRadera
  2. herreguu människa..7 tårtor.. *puuuh*
    vilka fina vimplar

    SvaraRadera
  3. Va fina tårtorna blev,vimplarna gjorde sig jättebra!

    SvaraRadera
  4. Läckert med vimplar på tårtorna. Och fina tårtor! Du är inte dålig, du! skicka gärna en bit. :D
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så himla fina!! Och håller med att det enkla kan vara sååå vackert! Här syns ju verkligen både tårtor och vimplar! Har beställt en "Blixten" kankform som jag skall ge mig på att dekorera till min sons treårs kalas snart:) Ha, ha vad har jag gett mig in på?

    Du, jag började nästan gråta över din kommentar inne i Scrappehuset! Så himla rar du är!!
    Tack snälla och STOR sommarkram till goa du!

    SvaraRadera
  6. Typiskt dig... inte en utan måååånga tårtor. Hoppas att de räckte till alla och att Alfred blev hyllad ordentligt på sin stora dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Supersnyggt! Stilrent å elegant liksom!
    Trots att det inte var i den finaste färgen - brunt... ;-)
    Kram

    SvaraRadera